Obchodní podmínky
Tyto všeobecné obchodní podmínky internetového obchodu upravují práva a povinnosti při prodeji zboží na e-shopu www.bellusia.ro. Provozovatelem internetového obchodu je společnost:
ICKO: 47 678 500
E-mail: info@bellusia.ro
Dozorčí orgán:
Adresa: Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2
Zaškrtnutím políčka na webové stránce, které obsahuje odkaz na Všeobecné obchodní podmínky nebo Obchodní a reklamační podmínky internetového obchodu (dále jen "VOP"), a potvrzením objednávky kupující souhlasí s VOP, které se jejich přijetím stávají součástí kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím na straně jedné a kupujícím na straně druhé. Tyto VOP obsahují rovněž reklamační řád a ustanovení o ochraně osobních údajů.
1. Definice
1.1 Spotřebitelská smlouva je jakákoli smlouva, bez ohledu na její právní formu, kterou uzavírá dodavatel/prodejce se spotřebitelem.
1.2 Objednávka je úkonem kupujícího, kterým plní svou vůli uzavřít s prodávajícím kupní smlouvu.
1.3 Dodavatel (prodávající) je osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy jedná v rámci své obchodní, podnikatelské nebo jiné profesní činnosti.
1.4 Kupující spotřebitel je fyzická osoba, která nakupuje výrobky pro svou osobní potřebu nebo pro potřebu členů své domácnosti.
1.5 Kupující - podnikatel je právnická osoba nebo fyzická osoba - podnikatel, která jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti a nakupuje výrobky pro účely svého podnikání a za účelem jejich dalšího prodeje nebo uvádění na trh.
1.6. Doručovatel - je subjekt uvedený na www.bellusia.ro, který si kupující může zvolit pro doručení objednaného zboží, což je subjekt, jehož předmětem činnosti je poskytování poštovních, kurýrních, přepravních, skladovacích a doplňkových služeb.
1.7 Prodávajícím je společnost Bellusia s.r.o., se sídlem 930 01 Veľké Blahovo 192, Slovenská republika, IČO: 47 678 500, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Okresním soudem Bratislava I, odd: Sro, vložka č.: 97607/B, DIČ: 2024044000, IČ: SK2024044000.
2. Objednání a uzavření kupní smlouvy
2.1 Vyplněním objednávkového formuláře kupující objednává u prodávajícího vybrané zboží. Před objednáním zboží a/nebo v průběhu objednávání se může Kupující zaregistrovat pro usnadnění budoucí komunikace a také za účelem zasílání marketingových informací. Pro účely identifikace Kupujícího jako smluvní strany musí Kupující v objednávkovém formuláři vždy uvést své jméno a příjmení, dodací/fakturační adresu, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
2.2 Registrace není podmínkou pro objednání produktu a kupující může zboží objednat i bez registrace. Pokud má zájem o registraci a vyplní údaje požadované ve zvláštním registračním formuláři, bude mu na uvedenou e-mailovou adresu zaslán potvrzující e-mail a odkaz. Po kliknutí/potvrzení se registrace stává platnou. Kupující je povinen chránit své přístupové údaje po dobu, po kterou je registrován. Kupující má právo registraci kdykoli zrušit. Prodávající má právo zrušit registraci kupujícího, pokud zjistí, že registrace pro konkrétní osobu nebyla touto osobou založena, kupující porušuje tyto VOP, kupující jedná způsobem, který způsobuje a/nebo může způsobit prodávajícímu škodu. Registrace rovněž zaniká v případě ukončení poskytování prodeje prostřednictvím e-shopu, ukončení činnosti Prodávajícího, úmrtí Kupujícího.
2.3 Kupující si na základě aktuální nabídky zveřejněné na internetových stránkách www.bellusia vybere výrobek, jehož hlavní vlastnosti, popis výrobku, cena a případně další specifikace jsou uvedeny na internetových stránkách www.bellusia.ro pro konkrétní výrobek.ro, vyplní objednávkový formulář s výše uvedenými údaji, zvolí typ a počet produktů (případně upřesní parametry produktu v případě, že jsou nabízeny různé verze produktu) a vybere nabízený způsob platby (např. platební karta, ShoptetPay, Comgate, platba předem na účet, dobírka, dobírka) a způsob doručení, jakož i subjekt, který bude zboží doručovat, a tuto volbu potvrdí kliknutím na tlačítko "Objednat s povinností platby",
2.4 Potvrzením (odškrtnutím) tlačítka "Objednat s povinností zaplatit" kupující potvrzuje, že má zájem uzavřít kupní smlouvu, převzít zboží a zaplatit kupní cenu. Zároveň potvrzuje, že je starší 18 let a má plnou způsobilost k právním úkonům. Údaje uvedené kupujícím jsou považovány za správné a kupující je povinen je po každé změně aktualizovat, prodávající neodpovídá za nesprávné, nepravdivé a neúplné údaje uvedené kupujícím. Pokud jsou nedostatky v údajích poskytnutých kupujícím takové, že není možné objednané zboží kupujícímu dodat, prodávající neodpovídá za nedodání zboží.
2.5 Objednávky podané prostřednictvím internetového obchodu www.bellusia.ro jsou závazné. Prodávající neodpovídá za výběr produktu Kupujícím, který si dobrovolně, svobodně, po zralé úvaze vybral požadovaný produkt a objednal jej. Podáním objednávky Kupující aktivním potvrzením tlačítka "Objednat s povinností platby" potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP a souhlasí s nimi a zároveň souhlasí se zpracováním osobních údajů za účelem uzavření kupní smlouvy a dále za účelem marketingové komunikace ze strany Prodávajícího, zejména, nikoliv však výlučně, za účelem zasílání reklamních a propagačních informací o nových produktech a akcích. Další informace o zpracování osobních údajů jsou uvedeny níže v těchto všeobecných obchodních podmínkách. Bez potvrzení přijetí objednávky ze strany TCG není objednávka platná a účinná.
2.6. Návrhem na uzavření kupní smlouvy je umístění nabízeného zboží na internetových stránkách www.bellusia.ro, přijetím tohoto návrhu je odeslání objednávky kupujícím. Prodávající pak tuto akceptaci potvrdí neprodleně po jejím obdržení na e-mailovou adresu uvedenou kupujícím. Doručením potvrzení o přijetí objednávky na e-mailovou adresu kupujícího, kterou kupující sám uvedl do formuláře, se smlouva považuje za uzavřenou. Komunikace mezi prodávajícím a kupujícím probíhá formou e-mailových zpráv. Kupující je povinen zaplatit prodávajícímu sjednanou cenu zboží uvedenou v potvrzení objednávky včetně nákladů na dodání zboží (dále jen "kupní cena") formou uvedenou v potvrzení objednávky, a to v souladu s volbou kupujícího jedním ze způsobů uvedených v těchto VOP.
2.7 Prodávající si vyhrazuje právo na změnu kupní ceny v případě změn právních předpisů, změn kurzu RON a změn cen od výrobců nebo dodavatelů zboží, dále v důsledku technické chyby, lidského faktoru / selhání systému, v případě narušení webových stránek neoprávněnou osobou nebo v důsledku jiných neoprávněných změn webových stránek neoprávněnou osobou.
2.8 Kupující je povinen zaplatit prodávajícímu kupní cenu za sjednané zboží způsobem a ve lhůtě uvedené v potvrzení objednávky, nejpozději však v okamžiku převzetí zboží. Prodávající nebo jím pověřená osoba má právo odmítnout předání zboží kupujícímu, pokud nebude kupní cena zaplacena současně.
2.9 Kupující má vždy možnost před podáním objednávky zkontrolovat pořadí jednotlivých kroků vedoucích k uzavření kupní smlouvy v souladu s těmito VOP, případně objednávku jako celek opravit, změnit nebo zrušit. Potvrzená objednávka bude uložena u Prodávajícího a zároveň bude zaslána na e-mailovou adresu uvedenou Kupujícím.
2.10. Prodávající dodá Kupujícímu spolu se Zbožím veškeré příslušné dokumenty vztahující se ke Zboží. Prodávající může Kupujícímu doručit dokumenty týkající se Zboží, včetně faktury, dodacího listu, kopie formuláře pro odstoupení od smlouvy a dalších dokumentů, také v elektronické podobě na e-mailovou adresu uvedenou Kupujícím v Objednávce. Uvedení podstatných informací o Zboží může být provedeno také odkazem na příslušnou internetovou stránku, kde jsou uvedeny skutečnosti týkající se konkrétního Zboží. Pokud se například návod ztratí, může Kupující požádat Prodávajícího o jeho zaslání na e-mailovou adresu nebo o zaslání internetové adresy, na které lze návod nalézt.
2.11. Kupující může objednávku zrušit e-mailem nebo telefonicky. Kupující může objednávku zrušit do 24 hodin od potvrzení objednávky. Zrušení objednávky musí být provedeno písemnou žádostí na adresu uvedenou jako komunikační adresa v úvodu těchto VOP.
2.12. Prodávající neodpovídá za to, že technické vybavení/počítač a/nebo internetové připojení kupujícího neumožňuje kupujícímu dokončit objednávky.
2.13. Používáním webových stránek prodávajícího kupující rovněž potvrzuje, že souhlasí se zpracováním údajů shromážděných při návštěvě internetového obchodu prodávajícího. Soubory cookie mohou být zpracovávány od okamžiku přístupu Kupujícího na webové stránky Prodávajícího a používány za účelem poskytování zajímavých a relevantních nabídek Kupujícímu. Práva k webovým stránkám náleží Prodávajícímu.
3. Ceny
3.1 Pokud není výslovně uvedeno jinak, jsou ceny jednotlivých produktů uvedeny včetně daně z přidané hodnoty (DPH) a všech ostatních daní. V případě změny sazby DPH se použije sazba DPH platná v době vystavení daňového dokladu. Spotřebitel má možnost být informován o době, po kterou je prodávající vázán svou nabídkou, včetně ceny.
3.2 Všechny prodejní akce a jejich ceny jsou platné do vyprodání zásob nebo do data uvedeného u akce, pokud není u konkrétního výrobku uvedeno jinak.
3.3. Konečná cena je uvedena v objednávkovém formuláři těsně před odesláním objednávky, je uvedena včetně DPH, případně všech dalších daní a poplatků (balné, poštovné...), které musí spotřebitel zaplatit, aby výrobek nebo službu získal. Tuto cenu nemůže prodávající jednostranně měnit.
4. Dodací podmínky
4.1 Zboží, které se nachází ve vnitřním skladu prodávajícího, je zpravidla odesláno na adresu oznámenou kupujícím do 1-2 pracovních dnů od potvrzení objednávky. Zboží, které se nenachází ve vnitřním skladu Prodávajícího, je vždy označeno větou "MOMENTÁLNĚ NEDOSTUPNÉ" a jeho dostupnost a termín dodání je třeba ověřit u Prodávajícího. Pokud zboží nelze dodat do 1-2 pracovních dnů od potvrzení objednávky, oznámí prodávající kupujícímu nový termín dodání.
4.2 Pokud se prodávající a kupující v kupní smlouvě nedohodnou jinak, prodávající dodá věc kupujícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy. Nesplní-li prodávající svůj závazek dodat věc ve lhůtě sjednané podle věty první, vyzve jej kupující k dodání věci v přiměřené dodatečné lhůtě, kterou mu určí.
4.3 Pokud prodávající nedodá výrobek ani v této přiměřené dodatečné lhůtě, je kupující oprávněn od smlouvy odstoupit. Objednané zboží je zpravidla doručováno v pracovní dny, nikoliv ve dnech státních svátků.
4.4. Zboží je zasíláno prostřednictvím poštovního/kurýrního operátora uvedeného na www.bellusia.ro. 4.5. Kupující je povinen objednané zboží vyzvednout a je povinen umožnit doručení zboží, zejména tím, že řádně uvede své osobní údaje důležité pro doručení zásilky na adrese, kterou uvedl při objednávce a/nebo registraci, a tím, že bude v době doručení přítomen na doručovací adrese.
4.5 Nebude-li kupující v době doručování zastižen na adrese, kterou uvedl, zanechá mu dopravce na místě určeném pro doručení zásilky vzkaz. Pokud Kupující nekontaktuje doručovatele a/nebo Prodávajícího a nedohodnou se na novém termínu doručení, má se za to, že povinnost dodat Zboží Kupujícímu byla splněna okamžikem prvního pokusu o doručení Zboží. V takovém případě nese Kupující škodu vzniklou Prodávajícímu, náklady na zbytečné dodání a náklady na vrácení Zboží Prodávajícímu. Pokud si Kupující objedná Zboží třikrát a toto Zboží nelze Kupujícímu dodat, není Prodávající povinen dodat Kupujícímu další objednávky, dokud Kupující neuhradí veškeré náklady a škody vzniklé Prodávajícímu v souvislosti se zbytečným dodáním předchozích objednávek.
4.6 Výše poštovného a balného je uvedena u konkrétního dopravce/kurýra a potvrzena kupujícím jako součást objednávky.
5. Platební podmínky
5.1 Kupní cenu uhradí kupující prodávajícímu formou, která je mu nabídnuta v průběhu objednávky v internetovém obchodě prodávajícího (e-shopu).
6. Záruka, záruční list
6.1 Prodávající odpovídá za vady Zboží, které má Zboží při převzetí Kupujícím, a není-li dále stanoveno jinak, také za vady a nedostatky Zboží, které se projeví po převzetí Zboží v záruční době. Záruční doba činí 24 měsíců pro kupujícího, který je spotřebitelem. Prodávající neposkytuje záruku v záruční době pro kupujícího, který není spotřebitelem.
6.2 Prodávající neodpovídá za vady Zboží, pokud:
- vada zboží byla způsobena samotným spotřebitelem jeho vlastním jednáním nebo nečinností, jeho opomenutím nebo jednáním třetí osoby, která se zbožím nakládala po jeho převzetí kupujícím,
- vada zboží je způsobena samotným spotřebitelem nesprávným skladováním zboží, umístěním zboží do prostředí, které není vhodné pro skladování zboží z důvodu teploty nad 30°C a/nebo pod 0°C a může způsobit poškození, znehodnocení nebo zničení zboží,
- spotřebitel o vadě věděl a/nebo byl o ní výslovně informován před převzetím zboží a zda byla z důvodu vady poskytnuta sleva z ceny zboží,
- vady vznikly během záruční doby v důsledku používání zboží, způsobené běžným zacházením se zbožím nebo nesprávným zacházením se zbožím,
- vady byly způsobeny manipulací se zbožím nebo jeho součástmi neoprávněnou osobou,
6.3 Nárok na bezplatnou záruční opravu se rovněž ruší:
- neoznámení zjevných vad při převzetí zboží,
- uplynutí záruční doby zboží,
- Neprofesionální, neobvyklé, nepřiměřené, neodborné nebo nedbalé zacházení s majetkem nebo jeho zanedbávání,
- mechanické poškození zboží způsobené kupujícím nebo v důsledku nedbalosti či úmyslného jednání kupujícího.
7. Soulad s kupní smlouvou
7.1 Prodávaný předmět musí být v dohodnuté jakosti, množství, míře nebo hmotnosti, musí být vyroben a bez vad, zejména musí odpovídat závazným technickým normám.
7.2 Pokud je nutné při užívání věci dodržovat zvláštní pravidla, je prodávající povinen o nich kupujícího informovat, pokud se nejedná o pravidla obecně známá.
7.3 Zobrazení Zboží na webových stránkách elektronického obchodu provozovaných Prodávajícím může být pouze ilustrativní.
7.4 Zobrazení barevných odstínů závisí mimo jiné na kvalitě použitého monitoru nebo jiného zobrazovacího zařízení.
8. Nevyzvednutí objednané zásilky
8.1 Prodávající má nárok na náhradu škody ve výši skutečných nákladů v případě nedodání objednávky, pokud si kupující objednal zboží, které nedodal nebo neodstoupil od smlouvy a zároveň si zboží nevyzvedl u dopravce nebo si po výzvě prodávajícího v případě osobního odběru nevyzvedl zboží na určeném místě ve stanovené lhůtě pro vyzvednutí. Tím kupující porušil svou povinnost odebrat objednané zboží.
8.2 Prodávající má právo neuplatnit právo na náhradu škody nebo toto právo uplatnit pouze částečně.
9. Přijetí zboží
9.1 Kupující je povinen převzít objednané zboží, jinak poruší svůj závazek z kupní smlouvy. 9.2. Při převzetí zboží je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalu a zkontrolovat přepravu, zda nejeví zjevné známky poškození. V případě poškození musí být se zástupcem dodavatele sepsán protokol o škodě/poškození a pořízena fotodokumentace poškození. Na základě takto sepsaného a prodávajícímu doručeného protokolu může kupující následně odmítnout převzetí vadného zboží a následně uplatnit reklamaci vad u prodávajícího. Pokud tak neučiní, bude oprávněn požadovat náhradu škody za reklamované vady pouze v případě, že prokáže, že zboží bylo vadné již v době převzetí.
9.2 Pokud je zásilka poškozena, kupující zboží nepřevezme a sepíše o tom s doručovací společností protokol a doloží to příslušnými důkazy (fotodokumentací).
10. Stížnosti a jejich vymáhání
10.1 Prodávající odpovídá za vady, které má prodávaná věc při převzetí kupujícím. Podrobnosti o reklamacích jsou uvedeny v těchto obchodních podmínkách.
10.2.V případě reklamace musí spotřebitel informovat prodávajícího o reklamaci a volbě způsobu nápravy e-mailem (za účelem co nejrychlejšího vyřízení reklamace) a po dohodě s prodávajícím zaslat zboží v obalu vhodném pro přepravu spolu s popisem vady a kopií dokladu o koupi na korespondenční adresu prodávajícího uvedenou v úvodu těchto VOP.
10.3 V případě potvrzení vady má kupující nárok na náhradu nezbytných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady.
10.4 Kupující bude o výsledku reklamace informován neprodleně po ukončení reklamačního řízení telefonicky nebo e-mailem a rovněž obdrží e-mailem nebo poštou reklamační protokol (doklad o vyřízení reklamace). Doklad o vyřízení reklamace nemusí být doručen, pokud má spotřebitel možnost prokázat uplatnění reklamace jiným způsobem.
10.5 Není-li spotřebitel spokojen se způsobem, jakým prodávající vyřídil jeho reklamaci, nebo má-li za to, že prodávající porušil jeho práva, má možnost obrátit se na prodávajícího s nárokem na náhradu škody.
10.6 Pokud prodávající odpoví na reklamaci záporně nebo neodpoví do 30 dnů ode dne odeslání, má spotřebitel právo podat návrh na alternativní řešení sporu.
10.7 Spotřebitelé mohou k podání návrhu na alternativní řešení sporu využít platformu pro řešení sporů online, která je k dispozici na stránce http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
10.8 Kupující má následující nároky z vad Zboží:
- v případě odstranitelné vady má kupující právo na bezplatné, včasné a řádné odstranění vady; prodávající je povinen vadu odstranit bez zbytečného odkladu;
- kupující může namísto odstranění vady požadovat výměnu zboží nebo, pokud se vada týká pouze součásti zboží, výměnu součásti, pokud to pro prodávajícího nepředstavuje nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady,
- prodávající může vždy místo odstranění vady vyměnit vadné zboží za zboží bez vady, pokud to kupujícímu nezpůsobí vážné obtíže;
- pokud se vyskytne vada, kterou nelze odstranit a která brání řádnému užívání věci jako věci bez vady, má kupující právo požadovat výměnu věci nebo odstoupit od smlouvy. Stejná práva náleží kupujícímu, jde-li o vady, které lze odstranit, ale kupujícímu brání v řádném užívání věci opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo větší počet vad; jde-li o jiné neodstranitelné vady, má kupující právo na přiměřené snížení kupní ceny věci.
11. Odstoupení od smlouvy
11.1. V případě, že prodávající není schopen plnit své závazky z kupní smlouvy z důvodu výprodeje zásob, nedostupnosti zboží nebo pokud výrobce, dovozce nebo dodavatel zboží sjednaného v kupní smlouvě ukončil výrobu nebo provedl tak významné změny, které znemožňují prodávajícímu plnit závazky z kupní smlouvy, nebo z důvodu vyšší moci, nebo pokud, prodávající ani při vynaložení veškerého úsilí, které lze po něm spravedlivě požadovat, není schopen dodat zboží zákazníkovi ve lhůtě stanovené v těchto VOP nebo za cenu uvedenou v objednávce, je prodávající povinen o této skutečnosti neprodleně informovat kupujícího a současně je povinen nabídnout kupujícímu náhradní plnění nebo možnost kupujícího od kupní smlouvy odstoupit (zrušit objednávku). Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy z důvodů uvedených v tomto bodě těchto VOP, je prodávající povinen vrátit kupujícímu cenu zboží, byla-li prodávajícímu uhrazena předem, a to do 14 dnů od oznámení o odstoupení od smlouvy převodem na účet určený kupujícím.
11.2. Spotřebitel má právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 kalendářních dnů ode dne převzetí zboží, nesmí však zboží používat nebo s ním nakládat tak, aby došlo k jeho opotřebení, spotřebování, zničení, poškození apod. Je-li předmětem kupní smlouvy dodání zboží, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy i před dodáním zboží.
11.3 Spotřebitel může uplatnit své právo na odstoupení od smlouvy uzavřené s prodávajícím v listinné podobě nebo ve formě záznamu na jiném trvalém nosiči; byla-li smlouva uzavřena ústně, postačí spotřebiteli k uplatnění práva na odstoupení od smlouvy jakékoli jasně formulované prohlášení spotřebitele vyjadřující jeho vůli odstoupit od smlouvy (dále jen "oznámení o odstoupení"). Spotřebitel může použít formulář pro odstoupení od smlouvy poskytnutý prodávajícím. Vzor formuláře pro odstoupení od smlouvy je rovněž přílohou těchto VOP a kupující může text formuláře použít tak, že jej zkopíruje do těla e-mailové zprávy, přičemž za podpis odstoupení od smlouvy se považuje napsání jména a příjmení kupujícího do prostoru označeného "podpis".
11.4 Lhůta pro odstoupení od smlouvy se považuje za zachovanou, pokud je oznámení o odstoupení od smlouvy odesláno prodávajícímu nejpozději poslední den lhůty pro odstoupení od smlouvy.
11.5. V případě pochybností o doručení se oznámení o odstoupení od smlouvy zaslané spotřebitelem považuje za doručené uplynutím přiměřené lhůty pro použitý způsob doručení, pokud spotřebitel prokáže, že bylo odesláno na adresu, kterou mu prodávající oznámil, nebo na adresu, o jejíž změně prodávající spotřebitele po uzavření smlouvy řádně informoval. Nelze-li poštovní zásilku obsahující oznámení o odstoupení od smlouvy doručit prodávajícímu z důvodů stanovených zvláštním předpisem, považuje se oznámení o odstoupení od smlouvy za doručené dnem, kdy bylo odesláno prodávajícímu na adresu uvedenou ve větě první.
11.6 Pokud Prodávající umožní Spotřebiteli odstoupit od Smlouvy na svých internetových stránkách pomocí speciální funkce nebo formuláře pro odstoupení od Smlouvy, Prodávající poskytne Spotřebiteli potvrzení o odstoupení od Smlouvy na trvalém nosiči, jakmile odstoupení obdrží.
11.7 Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, ruší se od počátku i každá další smlouva související se smlouvou, od které spotřebitel odstoupil. V souvislosti se zrušením dodatečné smlouvy nelze po spotřebiteli požadovat žádné náklady ani jiné platby, s výjimkou úhrady nákladů a plateb stanovených zákonem a ceny za službu, pokud se smlouva týká poskytnutí služby a služba byla poskytnuta v plném rozsahu.
11.8 Důkazní břemeno řádného uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nese spotřebitel.
11.9. Prodávající vrátí spotřebiteli bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy, všechny platby přijaté od spotřebitele na základě smlouvy nebo v souvislosti s ní, včetně nákladů na dopravu, dodání a zaslání a dalších nákladů a poplatků; Prodávající však není povinen vrátit Spotřebiteli žádné platby před tím, než je Zboží dodáno Spotřebiteli, nebo dokud Spotřebitel neprokáže, že Zboží bylo Prodávajícímu vráceno, ledaže Prodávající navrhne, že si Zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím osoby pověřené Prodávajícím k převzetí Zboží od Spotřebitele.
11.10. Prodávající je povinen vrátit platby spotřebiteli stejným způsobem, jaký spotřebitel použil pro svou platbu. Tím není dotčeno právo Spotřebitele dohodnout se s Prodávajícím na jiném způsobu platby za předpokladu, že v souvislosti s tím nebudou Spotřebiteli účtovány žádné další poplatky.
11.11 Prodávající není povinen uhradit spotřebiteli náklady na dodání zboží prodávajícímu.
11.12. Spotřebitel je povinen vrátit zboží nebo je předat prodávajícímu nebo osobě pověřené prodávajícím k převzetí zboží do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy. Zboží Kupujícího nesmí být zasláno na dobírku nebo jiným způsobem, který vyžaduje platbu Prodávajícího před převzetím, takové zboží nebude převzato a doručení bude neúčinné z důvodů spočívajících v porušení povinnosti Kupujícího vrátit zboží.
11.13. Při ukončení smlouvy nese spotřebitel pouze náklady na vrácení zboží prodávajícímu nebo osobě pověřené prodávajícím k převzetí zboží.
11.14. Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty zboží v důsledku jakéhokoli nakládání se zbožím, které přesahuje rámec toho, co je nezbytné pro zjištění vlastností a funkčnosti zboží.
12. Zásady ochrany osobních údajů
12.1 Smluvní strany se dohodly, že kupující, je-li fyzickou osobou, je povinen oznámit prodávajícímu v pořadí své jméno a příjmení, adresu trvalého bydliště včetně PSČ, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
12.2 Smluvní strany se dohodly, že kupující, je-li právnickou osobou, je povinen oznámit prodávajícímu v objednávce své obchodní jméno, adresu sídla včetně PSČ, DIČ, telefonní číslo a e-mailovou adresu. Prodávající má právo požadovat doklad o tom, že osoba objednávající zboží za právnickou osobu je oprávněna činit jejím jménem právní úkony.
12.3 Kupující může kdykoli zkontrolovat a upravit poskytnuté osobní údaje přihlášením na webové stránky elektronického obchodu. To platí pouze pro registrované zákazníky.
12.4. Prodávající tímto informuje kupujícího, že v souladu s obecným nařízením o ochraně osobních údajů (dále jen "GDPR") bude prodávající jako správce zpracovávat osobní údaje kupujícího bez souhlasu kupujícího jako subjektu údajů v procesu uzavírání kupní smlouvy, neboť zpracování osobních údajů kupujícího bude prodávající provádět v rámci předsmluvních vztahů s kupujícím a zpracování osobních údajů kupujícího je nezbytné pro plnění kupní smlouvy, kde kupující vystupuje jako jedna ze smluvních stran. Poté budou osobní údaje zpracovávány za účelem vymáhání právních nároků, a to zpravidla po dobu 4 let.
12.5 Kupující může zaškrtnutím příslušného políčka před odesláním objednávky udělit prodávajícímu souhlas se zpracováním a uchováním svých osobních údajů v rozsahu uvedeném v odstavci 1 tohoto článku za účelem marketingu a poskytování nabídek nových produktů, probíhajících akcí, slev na produkty a dalších propagačních materiálů na produkty prodávané prodávajícím. Prodávající se zavazuje nakládat a zpracovávat osobní údaje kupujícího v souladu s platnými právními předpisy a právem Evropské unie.
12.6 Kupující uděluje prodávajícímu souhlas na dobu určitou, a to do doby, než bude naplněn účel zpracování osobních údajů kupujícího. Po naplnění účelu zpracování zajistí Prodávající neprodleně likvidaci osobních údajů Kupujícího. Kupující může svůj souhlas se zpracováním osobních údajů Kupujícího kdykoli písemně odvolat. Souhlas zaniká do jednoho měsíce od doručení odvolání souhlasu Kupujícího Prodávajícímu.
12.7 Kupující jako subjekt údajů má právo na.
(a) přístup ke zpracovávaným osobním údajům a získání potvrzení o zpracovávaných osobních údajích - právo získat potvrzení o tom, že jsou osobní údaje zpracovávány, informace o účelech, kategoriích osobních údajů, příjemcích/kategoriích příjemců, kterým byly/budou osobní údaje poskytnuty, případně o předpokládané době uchovávání, kritériích pro stanovení doby uchovávání, právu na opravu, výmaz, omezení, právu vznést námitku, právu podat stížnost u dozorového úřadu, existenci automatizovaného rozhodování, včetně profilování. Správce poskytne jednu kopii zpracovávaných osobních údajů, každou další kopii za přiměřený poplatek. Informace se poskytují v elektronické podobě, pokud subjekt údajů nepožádá o jiný způsob.
(b) opravu nesprávných a/nebo neaktuálních osobních údajů a doplnění neúplných osobních údajů,
(c) právo na výmaz osobních údajů podle GDPR. Subjekt údajů má právo požadovat výmaz zpracovávaných osobních údajů a správce výmazu vyhoví, pokud osobní údaje již nejsou potřebné pro účel (účely), pro který (které) byly shromážděny, subjekt údajů odvolá svůj souhlas a neexistuje žádný jiný právní základ pro zpracování.
(d) Pokud byly osobní údaje zveřejněny, správce přijme přiměřená opatření, aby informoval ostatní správce o žádosti subjektu údajů o výmaz osobních údajů. Ustanovení o výmazu se nepoužijí v rozsahu, v jakém je zpracování nezbytné:
- Uplatňovat právo na svobodu projevu a informací,
- ke splnění zákonné povinnosti,
- z důvodů veřejného zájmu v oblasti veřejného zdraví,
- pro účely archivace ve veřejném zájmu, pro vědecké, historické, statistické účely a účely historického výzkumu, e. pro účely archivace ve veřejném zájmu.
- pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků.
- právo na omezení zpracování podle GDPR.
- Subjekt údajů má právo na omezení zpracování, pokud popírá přesnost osobních údajů, po dobu, která správci umožňuje ověřit přesnost osobních údajů, zpracování je protiprávní a subjekt údajů nesouhlasí s výmazem osobních údajů a místo toho požaduje omezení používání osobních údajů, správce již nepotřebuje osobní údaje pro účely zpracování, ale subjekt údajů je potřebuje pro určení, výkon nebo obhajobu právního nároku, subjekt údajů vznesl námitku proti zpracování, dokud se neověří, že oprávněné důvody na straně správce převažují nad důvody subjektu údajů. Pokud bylo zpracování omezeno, jsou tyto osobní údaje zpracovávány, s výjimkou jejich uložení, pouze se souhlasem subjektu údajů nebo za účelem určení, výkonu nebo obhajoby právních nároků nebo za účelem ochrany práv jiné fyzické nebo právnické osoby nebo z důvodů důležitého veřejného zájmu Unie nebo členského státu. Před zrušením omezení zpracování správce informuje subjekt údajů, který omezení zpracování získal.
(f) právo na přenositelnost údajů podle GDPR. Osobní údaje poskytnuté správci ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu mohou být předány jinému správci, pokud je zpracování založeno na souhlasu nebo na plnění smlouvy, zpracování se provádí automatizovaně, a to i přímo mezi správci, je-li to technicky možné. Výše uvedeným nesmí být nepříznivě dotčena práva a svobody jiných osob.
(g) vznést námitku proti zpracování osobních údajů podle GDPR. Subjekt údajů má právo kdykoli vznést námitku proti zpracování osobních údajů, pokud je toto zpracování prováděno pro účely oprávněných zájmů správce, a vznést námitku proti profilování na základě výše uvedených ustanovení. V případě zpracování pro účely přímého marketingu má subjekt údajů právo kdykoli vznést námitku proti zpracování osobních údajů pro tyto účely a osobní údaje již nesmí být pro tyto účely zpracovávány.
12.8 Subjekt údajů má právo nebýt předmětem rozhodnutí, které je založeno výhradně na automatizovaném zpracování, včetně profilování, a které má pro něj právní účinky nebo se ho podobně a významně dotýká. Výše uvedené neplatí, pokud je rozhodnutí nezbytné pro uzavření nebo plnění smlouvy mezi subjektem údajů a správcem, oprávněným ze zákona, na základě výslovného souhlasu subjektu údajů.
12.9 Pokud byl udělen souhlas, má subjekt údajů právo jej kdykoli odvolat. Do odvolání souhlasu mohou být osobní údaje zpracovávány. Odvolání souhlasu je stejně jednoduché jako jeho poskytnutí.
12.10 Subjekt údajů má právo podat stížnost u příslušného orgánu.
12.11. Poskytnutí souhlasu je dobrovolným smluvním požadavkem založeným na svobodné volbě subjektu údajů s přihlédnutím ke konkrétnímu účelu, poskytnutí může být nezbytné pro uzavření smlouvy.
12.12 Za účelem poskytování relevantních nabídek mohou být osobní údaje subjektu údajů profilovány a zpracovávány automatizovaně za účelem poskytování nejrelevantnějších nabídek, které mohou být pro subjekt údajů zajímavé a přínosné z hlediska vlastnictví konkrétního vozidla, dosavadních objednávek atd. Subjekt údajů má právo nebýt předmětem rozhodnutí založeného výhradně na automatizovaném zpracování, včetně profilování.
13. Zvláštní ustanovení
13.1. Používání webových stránek prodávajícího: Kupující nebo třetí osoba, která otevře webové stránky prodávajícího, má právo a povinnost používat webové stránky prodávajícího v souladu s jejich účelem a smyslem a těmito VOP, v souladu s dobrými mravy a je povinen vyvarovat se jakéhokoli jednání, které by mohlo omezit a/nebo znemožnit fungování webových stránek. Zejména je zakázáno:
- provádět jakékoli zásahy do webových stránek prodávajícího, pokoušet se je vypnout, omezovat k nim přístup jiným osobám,
- jakýmkoli způsobem zasahuje do práv prodávajícího a/nebo třetích stran na ochranu jejich pověsti a dobrého jména,
- vysílání zákonem zakázaného obsahu,
- používat stránky k rozesílání spamu a řetězových zpráv,
- narušovat funkčnost stránek zasíláním virů nebo jiného škodlivého softwaru,
- vytvářet zavádějící a falešné profily, zprávy, objednávky,
- pokus o získání přístupových údajů a nabourání se do účtů jiných registrovaných subjektů,
13.2 V případě porušení výše uvedených podmínek může být účet a přístup konkrétního kupujícího omezen a/nebo smazán. Kupující je povinen bez zbytečného odkladu informovat Prodávajícího o jakémkoli podezření na zneužití jeho přístupových údajů třetí osobou. V případě důvodných obav může být účet zablokován a Kupující může být vyzván ke změně svých přístupových údajů nebo k ověření totožnosti konkrétního Kupujícího.
13.3 Prodávající může dočasně omezit a/nebo znemožnit přístup na webové stránky za účelem technických úprav webových stránek a souvisejících činností.
14. Závěrečná ustanovení
14.1 Tyto VOP jsou platné ve znění uvedeném na internetových stránkách www.bellusia.ro v den odeslání objednávky kupujícím, který je bezvýhradně přijímá, což také potvrzuje aktivním kliknutím při potvrzení objednávky.
14.2 Prodávající si vyhrazuje právo na změnu nebo doplnění VOP. Pro dokončené objednávky však platí znění platné v době objednávky.
14.3 Tyto VOP vstupují v platnost dne 1. října 2024.